Tuesday, June 16, 2009

TV Islam..perspektif mereka

Laporan dari harakah..
Harakahdaily.net:15jun-TV Islam,BN cuba pancing undi Melayu

KOMEN pM:
Umum telah mengetahui,baru-baru ini, kerajaan telah melancarkan sebuah saluran baru milik kerajaan iaitu TV Islam. Namun usaha yang sepatutnya didokong dan disokong oleh semua pihak yang ingin melihat syiar Islam terus diusahakan ini telah menimbulkan reaksi yang kurang menyenangkan daripada pihak pembangkang. Semalam, harakah daily melaporkan ketua penerangan PAS menganggap pelancaran saluran ini merupakan cubaan kerajaan untuk pancing undi orang melayu.

Kenapa la jumud sangat pemikiran mereka?Golongan seperti ini suka membuat andaian yang bukan-bukan untuk menjatuhkan orang lain.Kononnya mereka memperjuangkan Islam tapi nampaknya sekarang mereka seperti akan membuat apa sahaja untuk mencapai cita-cita politik mereka.

Memang mudah untuk membuat andaian yang bukan-bukan.Jika mereka boleh membuat andaian seperti itu, saya juga boleh dengan mengatakan mereka menggunakan nama gerakan Islam untuk menarik pengundi Melayu.Tapi, jika semua orang berfikiran begitu, memang sukar untuk kita mencapai kata sepakat unntuk membangunkan agama dan negara.Jadi, marilah kita sentiasa berhusnuzhon antara satu sama lain bagi mewujudkan kesatuan umat yang lebih kukuh.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...