Thursday, February 10, 2011

Debat Nik Aziz: Nik Aziz Sombong

Lepas dah banyak kali berdolak dalih pasal isu debat yang diutarakan, Nik Aziz keluarkan lagi kenyataan yang jelas mengambil peluang untuk mengatakan yang dirinya betul.

Katanya, orang yang berkuasa yang dimaksudkan ialah Perdana Menteri dan Menteri Besar. Punyalah sombong, mentang-mentanglah ada kelulusan dalam bidang agama, dia nak berdebat dengan orang lebih khusus dalam bidang lain. Padahal, yang sibuk bising-bising cakap banyak fatwa-fatwa Nik Aziz tu menyesatkan bukan Perdana Menteri, bukan Menteri Besar.
Mengenai isu debat berhubung kenyataannya yang didakwa merosakkan akidah serta memecahbelahkan umat Islam di negara ini, Mursyidul Am PAS itu menjelaskan kesediaannya untuk berdebat dengan "individu berkuasa" merujuk kepada Menteri Besar di peringkat negeri dan Perdana Menteri di peringkat pusat.

"Kalau ada orang nak berdialog dengan saya mengenai Islam, saya nak orang berkuasa, tidak orang biasa...kalau dalam negeri Menteri Besar, kalau pusat Perdana Menteri," katanya.

Baru-baru ini, akhbar melaporkan kesediaan Nik Abdul Aziz untuk berdebat dengan mana-mana pihak berkuasa termasuk Majlis Fatwa Kebangsaan.

Namun, semalam Nik Abdul Aziz menafikan beliau mahu berdebat dengan Majlis Fatwa Kebangsaan berhubung beberapa kenyataannya itu sebaliknya berkata beliau hanya bersedia berdebat dengan pihak berkuasa yang lain dan bukan dengan Majlis Fatwa Kebangsaan. - Bernama
Kenapa dia tak nak berdebat dengan Ustaz Noor Deris tu, seboleh-bolehnya nak dielakkan.

Mula-mula cakap nak debat dengan orang yang ada kuasa dan tauliah, lepas tu bila ramai sebut Majlis Fatwa (termasuklah Ketua Penerangan PAS sendiri), Nik Aziz nafikan pula. Walhal, bukan kah Majlis Fatwa tu ada kuasa dan memang sangat bertauliah.

Inilah yang jadi kalau dah bodoh sombong, dia fikir dia sahaja yang betul. Erm, nak buat macam mana, ilmu yang ada patutnya digunakan untuk menyatukan umat Islam, tapi dia pula yang suruh Dr M gunakan kepintarannya untuk Islam (yang mana memang pun Dr M gunakan).

2 comments:

  1. SALAM PERSPEKTIFMUDA ...

    MOHON IZIN LINKKAN BERSAMA DENGAN BLOG KAMI. WASALAM.

    MELAYU ATAS PAGAR

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...